Hogyan csináljunk tavaszi lelki méregtelenítést?
3 lépés, ami segít elengedni a gondokat

Tavasszal sokan érzik az igényt a tesi megújulásra. A napsütésben nagyobb kedvvel vág bele az ember az életmódváltásba. Aki csinált már bármilyen méregtelenítő kúrát tudja, hogy az mennyire visszahat a lelki állapotra is. Arról már megoszlanak a vélemények, van-e értelme radikális kúráknak, vagy melyik böjt jó a szervezetnek. Azonban ha a lelki méregtelenítést időről- időre megcsináljuk, abból csak hasznunk lehet.

1. Egy konkrét területre koncentráljunk

A siker érdekében fontos, hogy olyan keretet adjunk, amit a lehető legnagyobb valószínűséggel meg tudunk valósítani. Találjunk ki egy reális időtartamot, és szűkítsük le egy területre, egy konkrét témára amivel foglalkozni szeretnénk. 3 nap teljesen ideális, és ha egy hosszú hétvégére esik akkor külön szabadságot sem szükséges kivenni hozzá. Ne várjunk a tökéletes körülményekre, mert akkor mindig halogatni fogjuk. Azt a legtöbben nem engedhetik meg magunknak, hogy rendszeresen, évente többször elvonuljanak napokra egyedül.

Ha megvan a terület, és hány napon keresztül csináljuk, legyen egy terv arra is, naponta mennyi időt tudunk szakítani magunkra. Abban az időben egy papírra írjunk minél többet arról, mit szeretnénk elengedni vagy változtatni. Ha valaki nem szereti írni annak jól működhet az okos telefonokon lévő diktafon. Fele időben gondolkozás nélkül írjunk a problémáról, a másik felében olvassuk vagy hallgassuk vissza.

Tegyük fel magunknak a kérdést  mit tanultam ezekből a dolgokból?

20121221-pi-elete6_1.jpg

Pi élete

https://port.hu/adatlap/film/tv/pi-elete-life-of-pi/movie-132306 

2. Az étkezésre is figyeljünk

Ezekben a napokban érdemes odafigyelni milyen ételek fogyasztunk. Különösebb erőfeszítés nélkül be lehet tartani, hogy kerüljük a nehezebb ételeket és fogyasszunk a lehető legtöbb folyadékot. Az emésztés a testünktől energiát igényel, és ha olyan táplálékot vesszünk magunkhoz, ami könnyen emészthető, akkor a felszabadult energiával is tudunk gazdálkodni és tudatosan a megújulásra fordíthatjuk. A legtöbbünk ismeri az érzést, amikor annyit ettûnk hogy gondolkodni sincs erőnk. Innen indul ki a stressz-evés is, ezzel tudat alatt tompítjuk a saját érzéseinkhez kapcsolódást. Azonban ha lelki méregtelenítés a cél akkor vállaljuk a problémával való szembenézést, hiszen ez vezet a megoldáshoz.

Mi a legkisebb érzelmi dolog, amit szívesen elengednél?

3. Szelektáljuk a bejövő információt

Az agyunk tényleges képességeit még nem teljesen ismeri a tudomány sem, azt viszont a napi rutinból ki lehet következtetni, mennyi az az információ, amit be bírunk fogadni. A mai adat-dömpingben ha nem vagyunk tudatosak, sok, számunkra nem fontos hír terelheti el a lényegesről a figyelmet. Ezt néha tudat alatt használjuk is, például amikor a figyelmünket olyan dologgal kötjük le, ami könnyebben feldolgozható, vagy számunkra érzelmileg nem megterhelő. Ezzel eltávolítjuk magunkat a problémáktól, vagy azért mert nem akarunk szembesülni velük, vagy csak egy időre ki akarjuk kapcsolni az agyunkat. Ilyen amikor nagy mennyiségű sorozatot nézünk, vagy ezért népszerűek a valóságshow-k, de a céltalan közösségi média fogyasztás is hasonló okokra vezethető vissza.

bridget-jones-diary.jpg

Bridge Jones naplója

https://port.hu/adatlap/film/tv/bridget-jones-naploja-bridget-joness-diary/movie-39919 

Ahhoz, hogy befelé figyeljünk, a saját megoldani kívánt feladatunkra, tudatosítani szükséges mi is az pontosan. Ezért ezekben a napokban iktassuk ki azokat a felületeket amiket arra használunk, hogy kivetítsük a saját mérgünket, csalódottságunkat. Ilyenek a pletyka lapok, de maga a pletykálkodás is, vagy a politikai hírek, és igazából bármi, ami másokról szól. Ezt a pár napot csak saját magunkra szenteljük. Kerüljük azokat a beszélgetéseket amik más gondjairól-bajairól szólnak.  Fontos, hogy ezt a magatartás ezekre a napokra koncentráljuk; nem az cél, hogy álszent, folyamatosan rózsaszín ködbe lássuk a világot, vagy önző módon csak magunkkal legyünk elfoglalva egy életen át. Azonban, ha megadjuk magunknak az esélyt és időnként kiengedjük a gőzt, az a szeretteink számára is pozitív hatással lesz, hiszen őszintébben tudunk feléjük fordulni, ha saját lelkünket rendberakjuk. Mindenki számára egy elfogadható deal, hogy 3 nap türelmet kérsz magadnak. A sajtóban a hírek megvárnak; a legjobb, (ha kivitelezhető) az internet, a tv és a közösségi média felületeit se nézzük ezalatt. Van, hogy azt érezzük, ezekkel az eszközökkel tudjuk csak pihentetni az agyunkat. Amíg ez így van, addig használjuk is őket, de a lelki böjt rövid idejében vegyünk erőt magunkon, és ne éljünk effajta lehetőséggel, ami kiskaput jelenthet a dolgokkal való szembe nézés elől. Ezért is jó, ha rövid időt szabunk magunknak, mert bátrabban belevágunk a lélek tisztításnak.

Veled milyen gyakran fordul elő, hogy időérzékedet elvesztve nézegeted a facebookot vagy az instagrammot?

http://varazsfuvola.blog.hu/2018/02/26/3_tipp_hogy_a_digitalis_vilag_ne_legyen_karos_az_eletedre

Ha betartjuk ezeket a dolgokat, 3 nap alatt lelkünk eredményesen fel tud töltődni.

Ne a mennyiségre koncentráljuk, ha apró dolgokat sikerült elengedni időről – időre, az is közelebb visz a céljainkhoz.

#LÉLEKHÍDPROGRAM  #SZÍVÉBRESZTŐ

A bejegyzés trackback címe:

https://varazsfuvola.blog.hu/api/trackback/id/tr8913819510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

                                       

                           

 fej.jpg

Horváth Kata


 0630-636-6384

lelekhidprogram@gmail.com

Skype: Lélekhíd Horváth Kata