Hogyan hat a hangulatodra az, amit megeszel?
3 ok, amiért érdemes figyelni a táplálkozásra

Ma számtalan étkezési irányzat közül lehet választani. Ha egészségi állapotod nem indokolja akkor is érdemes odafigyelni, mit eszel meg. A jó közérzethez elengedhetetlen, hogy energikusak legyünk és jól működjön a testünk. Azonban az egyensúlyra érdemes figyelni, hogy az étel ne vegye át az életünk feletti irányítást.

1. Ha nem eszel nehéz ételeket, a testednek több energiája marad más dolgokra

A legtöbb ember számára ismerős az érzés, amikor annyit evett, hogy mozdulni sem tud. Ez néha még jól is esik, ha éppen sziesztázás idejére esik. Azonban a legtöbb esetben az eltelítettség inkább kellemetlen és gátló a mindennapokban. Azt mindenkinek magának szükséges kitapasztalni, milyen ételek azok amik számára megfelelő tápanyagot szolgáltatnak, mégsem nehezíti el őket. Erre érdemes időt szánni és egy ritmust kialakítani, mert ezzel a kis odafigyeléssel olyan energiaforrások szabadulnak fel, amit fontos dolgokba lehet fektetni.

img_8834.jpg

2. Ha az evést nem pótcselekvésként használod,

akkor nem lesz bűntudatod

Az evés alapvető szükséglete az embernek. Mégis sokszor amikor éhséget érzünk igazából szomjasak vagyunk - az agyunk ezt hasonlóan jelzi. Érdemes kipróbálni előbb a folyadék fogyasztást, mielőtt a hűtőszekrényhez rohannánk. Az étkezési zavarok sokrétűek és számos lelki okra lehet visszavezetni, súlyosabb esetben mindenképpen szakemberhez kell vele fordulni. Ha átmeneti időszakról van szó akkor segíteni tud, ha megfigyeled, milyen érzés fog el, amikor enni szeretnél. Lehet szorongás vagy valami lelki gond, amivel nem szeretnél foglalkozni, esetleg vigaszt keresel az ételekben. Ha ez hosszabb ideig tart, annak elhízás az egyik következménye. Emiatt bűntudatod lehet, ezzel egy örvénybe kerülve: evés - bűntudat - szorongás - evés.

img_8476.jpg

Fontos mindenkinek a saját maga mércéjével felállítani a bevitt táplálékmennyiséget; van aki túlsúlyosan is boldog, van aki karcsún sem az. A lényeg, hogy az evés öröm legyen, ne pedig valami helyett történjen.

3. A megfelelő ételből kevesebb is elég

Ha megadjuk a módját az étkezésnek és figyelünk arra, hogy nyers zöldségek és gyümölcsök, rostok se maradjanak ki a mindennapokból az hosszútávon kifizetődik, a szervezetünk hálás lesz érte. A szépen elkészített ételek, amiknek már látványa önmagában is kívánatos, jó érzést keltenek, ezt társítva a finom ízzel hamarabb elérjük az jóllakottság és elégedettség érzését.

A mennyiség helyett a minőségre és a változatosságra érdemes törekedni, úgy hogy a saját élethelyzetünket és igényeinket vesszük figyelembe.

https://varazsfuvola.blog.hu/2017/10/29/3_indok_amiert_nem_vagy_joban_a_testeddel 

Ha testünk egészséges és elégedett akkor a mindennapi gonddal-bajjal is könnyebben szembenézünk. A legtöbb embernek az étkezés a jó közérzet része, nem pedig a tökéletes alak záloga.

#LÉLEKHÍDPROGRAM  #SZÍVÉBRESZTŐ #VÁLTOZZBÁTRAN 

A bejegyzés trackback címe:

https://varazsfuvola.blog.hu/api/trackback/id/tr1914289123

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

                                       

                           

 fej.jpg

Horváth Kata


 0630-636-6384

lelekhidprogram@gmail.com

Skype: Lélekhíd Horváth Kata