3 dolog, amivel csökkentheted a szorongást

Minden egészséges ember bizonyos helyzetekben szorong, akik sohasem, azok a pszichopaták. Tehát önmagában a szorongás létezése jelzi, hogy hatnak rád érzelmileg a különböző helyzetek. Ez általában jó iránymutató aziránt is, hogy miben szükséges még fejlődni. Ha így tekintesz a szorongásodra akkor máris megkönnyíted a saját dolgodat, mert nem az lesz a célod, hogy teljesen kizárd az életedből, ami egy lehetetlen feladat. Ezzel máris a megoldás felé irányítod az erőforrásaidat. A pozitív stressz hajtóerőként is tud működni. 

A szorongásos állapotnak több szintje van, ahol súlyos és régebb óta fennálló helyzetről van szó ott fontos szakember segítségét kérni.

1.Tágítsd ki a látókörödet

A szorongás állapotában az ember magára és az adott probléma szereplőire fókuszál, illetve az élethelyzetre amiben van. Ez járhat egy beszűkült tudatállapottal, ami olyan gondolatokat szül, amik nem a valóságban gyökereznek, csak úgy tűnnek. A megoldáshoz szükséges lenne megtalálnod magadban azokat a megoldókulcsokat amik segítenek, ez pedig úgy lehetséges, ha kicsit távolabbról tudsz rátekinteni a dolgokra.

img_3268-1.jpg

A gond ott kezdődik, hogy  a szorongás minden gondolatodat leköti és csak erre hajlandó fókuszálni. Ilyenkor segít, ha elkezdesz keresni magad körül hasonló szituációkat. Már önmagában a keresés ki tud zökkenteni; az, hogy látod másokkal is történnek hasonló dolgok. Ezzel erősíted magadban: van megoldás.  

2. Erősítsd az önbizalmadat

A szorongás párosul a tehetetlenség érzésével, hogy te valamit nem vagy képes megoldani. Ha az önbizalmad rendben van, akkor megfelelően fel tudod mérni mire vagy képes, és ha valamiben még hiányosságod van akkor a szorongás energiáját inkább abba fekteted, hogy a szükséges irányba fejlődj, hogy megold a helyzetet. Az önbizalmat önismereti munkával tudod elérni, amire számos módszer van. Amik stabil, hosszú távú eredményt adnak azok hosszabb időt vesznek igénybe. Hiszen ez egy folyamatos tanulás; ahhoz hogy egy új élethelyzetben ismeretlen dolgokkal szembe tudj nézni és megoldást találj, mindig más és más dolgokat szükséges megtanulni.

img_8938.jpg

A fejlett önbizalom része, hogy elfogadod a saját tökéletlenségedet, mert így elbúcsúzhatsz még egy szorongást keltő mondattól: „nem vagyok elég jó”.

https://varazsfuvola.blog.hu/2017/10/22/3_arra_utalo_jel_hogy_nem_szereted_magad 

3. Tanulj meg dönteni

Döntéseket hozunk folyamatosan, egész életünkben. Kicsiket és nagyokat, van ami fel sem tűnik, és vannak amiknek nagy a súlya. Azok akik nem tudnak vagy nem akarnak dönteni szintén hoznak egy döntést: azt, hogy másoknak adják az életük irányítását. Ez kívülről tűnhet könnyebb útnak, de az érzés, hogy nincs beleszólásod a saját életedbe, állandó szorongást okozhat. Pont úgy, mint az ellenkezője: azok az emberek, akik mindent irányítani szeretnének a saját életükben. Ez is egy lehetetlen vágy, pont ezért okoz szorongást. Döntéshelyzetben az egyik legfontosabb, hogy felmérd, mi az amire van hatásod, és mi az amire nincs.

Amikor az ember szívet ésszel összehangolva hozza meg a döntéseit, eltűnik a „mi lett volna ha” szorongató mumusa is, mert tisztában van azzal,  hogy az adott helyzetben az akkori legjobb tudása szerint döntött.

Az egészséges szorongás nem egy ellenség, hanem a fejlődés egyik mozgatórugója.  

#LÉLEKHÍDPROGRAM  #SZÍVÉBRESZTŐ #VÁLTOZZBÁTRAN 

A bejegyzés trackback címe:

https://varazsfuvola.blog.hu/api/trackback/id/tr614316975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

                                       

                           

 fej.jpg

Horváth Kata


 0630-636-6384

lelekhidprogram@gmail.com

Skype: Lélekhíd Horváth Kata