3 tipp, hogyan éld túl a szakítás utáni első karácsonyt

A karácsonyi időszak azok számára, akik ünneplik, mindig felfokozott érzelmi állapottal jár. Van akinek örömteli készülődés, de sokak számára inkább stresszel teli hetek ezek. Amikor egy éveken át tartó párkapcsolat véget ér sok minden változik. Ilyenkor szükséges újragondolni ki is vagy, mit szeretnél, és hogyan tovább. Az ünnep ezt az érzékeny időszakot tovább nehezíti, mert felerősíti a magány érzését. Ha friss a szakítás, akkor még könnyebben tudsz elsüllyedni az önsajnálatban. Ahhoz, hogy a helyzethez képest mégis elviselhetőek, vagy akár még örömteliek is legyenek ezek a napok, próbáld meg a figyelmedet az alábbi 3 dologra terelni.

1. Találj magadnak kreatív feladatokat a készülődésben

A kreatív energiáid felébresztése nehéz időszakokban is kifejezetten jól jön. Hiszen az alkotás öröme, amikor egy folyamatban vagy, kizökkent abból az agymenésből, ami erősíti az önsajnálatot.

img_8089.JPG

A karácsonyi készülődésben rengetek lehetőség van, hogy megtaláld mi a számodra megfelelő tevékenység. Lehet sütni, ajándékokat kézzel készíteni vagy éppen dekorációt gyártani. A különböző tevékenységeknek lehet akár jelképes értéke is, ami segít lezárni a múltat. Például új karácsonyfadíszek készítése, lecserélve a régieket. Vagy kipróbálni milyen, ha új hagyományokat teremtesz.

https://varazsfuvola.blog.hu/2018/03/26/miket_dobjunk_ki_egy_szakitas_utan 

Sokszor előfordul, hogy egy hosszú kapcsolat alatt a barátokat elhanyagolják, ha ez történt veled is most érdemes újratervezni.

2. Támaszkodj a barátaidra

A karácsonyi időszakban sok helyszín segít abban, hogy kizökkenj a szomorúságodból. Ilyenek a karácsonyi vásárok, vagy akár a természetben a havas táj. Ha barátaiddal együtt látogatsz el ilyen helyekre, akkor a hangulat könnyen magával ragad. Az igaz barátaid segítenek neked ebben az időszakban; figyelnek rád és ez erőt tud adni. Azoktól akiknek családjuk van biztatást kaphatsz, hiszen jó érzés az, hogy másnak jó, és ez számodra is visszaadhatja a jövőbe vetett hitet, amit a szakítás elvett tőled. Azokkal, akik egyedül vannak egymást erősítve segíthetitek át ezeken a napokon. Érdemes figyelni egymásra, hogy ne merüljetek el az önsajnálatban. Az ünnepi időszakban - mint minden felfokozott állapotban - ha jól vagy, akkor még jobban leszel, ha pedig rosszul, akkor még rosszabbul. Érdemes tudatosítani ezt, és megpróbálni kordában tartani a figyelmedet.

3. A családi a vitás helyzeteket próbáld meg kisimítani

img_7881.jpg

A családi karácsony élménye gyerekkorból nyomott hagy. Van akinek ez számos szép emlék, másnak rosszak kapcsolódnak hozzá. Egy szakítás sokféle érzést felhozhat, köztük gyerekkoriakat is. Ha negatív élményeid voltak, amivel addig nem foglalkoztál amíg párkapcsolatban éltél, újra figyelmet kapnak. Ez az időszak jó lehetőség arra, hogy megpróbáld rendbe rakni a szüleiddel való kapcsolatodat. Ami, ha a helyére kerül, biztos segíteni fog abban, hogy a következő kapcsolatodban önmagad legyél - ezáltal nagyobb az esély arra, hogy azzal találkozol, akivel boldoggá tudjátok tenni egymást. Ahogy az élet egyéb területén is pozitív tapasztalataid lesznek azzal kapcsolatban, hogy már nem bújik elő belőled a sértett gyerek egy- egy vita során. Legyen szó munkatársról, barátról vagy éppen egy randi alkalmával.

A fájdalmat nem lehet parancsszóra elmulasztani, azonban arra van hatásod, mit teszel meg azért, hogy a közérzeted jobb legyen!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://varazsfuvola.blog.hu/api/trackback/id/tr2014496152

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

                                       

                           

 img_3203_v.jpg

Horváth Kata


 0630-636-6384

hklelekhid@gmail.com

Skype: Lélekhíd Horváth Kata